• Year of manufacture 
    1966
  • Mileage 
    4 700 km / 2 921 mi
  • Car type 
    Convertible / Roadster
  • Drive 
    RHD
  • Condition 
    Used
  • Interior colour 
    Black
  • Number of doors 
    2
  • Number of seats 
    2
  • Location
    Switzerland
  • Exterior colour 
    Green
  • Gearbox 
    Manual
  • Performance 
    220 PS / 162 kW / 217 BHP
  • Drivetrain 
    2wd
  • Fuel type 
    Petrol

Description

Crosslé 9S Sports

First registration 06.1966

Phenomenal power-to-weight ratio

Swiss road registration

The Crosslé 9S is neither an actual racing car nor a production sports car, but both in one.
The one offered here was completely rebuilt by the Swiss Crosslé specialist and importer, with a 2-liter Ford engine with over 220 hp, a Hewland MK9 5-speed racing gearbox and a dry weight of approx. 530 kg, just imagine the power-to-weight ratio. The car was used very successfully in the British Sportscar Cup, the Swiss Championship and the Crosslé Cup. The engine was recently completely overhauled and the bodywork restored.
This phenomenal Crosslé 9S with Swiss road registration has been perfectly cared for, always looked after and maintained by the Swiss Crosslé specialist and is in top condition fresh from the MOT, ready for new missions.

The brand, which bears a crusader's sword in its emblem, was founded by John and Rosemary Crosslé in Ireland in 1957. Initially, the focus was on the production of formula cars such as Formula Junior, Formula Ford, Formula 2 and even Formula 5000. The Formula Ford cars in particular were very popular with racing schools in Great Britain and Ireland due to their quality. Many well-known drivers, including later Grand Prix drivers such as Nigel Mansell, Eddie Irvine, Johnny Dumfries and John Watson, gained their first racing experience at the wheel of a Crosslé.
Later, the company also began building small open-top sports cars. One of these models was the Crosslé 9S, which caused a sensation in various racing series in the 1960s. This model is still produced for motorsport today and can be driven on the road in a tamer version with lights, indicators and other "amenities" thanks to the appropriate equipment and individual approval.

Errors, mistakes and prior sale reserved.

Further, detailed pictures of this Crosslé 9S Sports can be found on our homepage www.lutziger-classiccars.com

DEUTSCH:

Crosslé 9S Sports

Erstzulassung 06.1966

Phänomenales Leistungsgewicht

Schweizer Strassenzulassung

Der Crosslé 9S ist weder ein eigentliches Rennfahrzeug noch ein Seriensportwagen, sondern beides in einem.
Der hier angebotene wurde vom Schweizer Crosslé-Spezialisten und -Importeur, mit 2 Liter Ford Motor mit über 220 PS, einem Hewland MK9 5-Gang Renn-Getriebe und einem Trockengewicht von ca. 530 kg, man stelle sich mal das Leistungsgewicht vor, komplett neu aufgebaut. Das Auto wurde sehr erfolgreich im British Sportscar Cup, an der Schweizermeisterschaft und dem Crosslé Cup eingesetzt. Jüngst wurde der Motor komplett revidiert und die Karosserie restauriert.
Dieser phänomenale Crosslé 9S mit Schweizer Strassenzulassung wurde perfekt gehegt und gepflegt, stets vom Schweizer Crosslé-Spezialisten betreut und gewartet und befindet sich frisch ab MFK in Top-Zustand, bereit für neue Einsätze.

Die Marke, die ein Schwert eines Kreuzritters in ihrem Emblem trägt, wurde von John und Rosemary Crosslé im Jahr 1957 in Irland gegründet. Zu Beginn lag der Schwerpunkt auf der Herstellung von Formelfahrzeugen wie Formel Junior, Formel Ford, Formel 2 und sogar Formel 5000. Insbesondere die Formel-Ford-Fahrzeuge erfreuten sich aufgrund ihrer Qualität großer Beliebtheit bei Rennfahrschulen in Großbritannien und Irland. Viele bekannte Fahrer, darunter spätere Grand-Prix-Piloten wie Nigel Mansell, Eddie Irvine, Johnny Dumfries und John Watson, sammelten ihre ersten Rennerfahrungen am Steuer eines Crosslé.
Später begann das Unternehmen auch mit dem Bau kleiner offener Sportwagen. Eines dieser Modelle war der Crosslé 9S, der in den 1960er Jahren in verschiedenen Rennserien für Furore sorgte. Auch heute wird dieses Modell noch für den Motorsport hergestellt und kann dank entsprechender Ausrüstung und Einzelabnahme in einer zahmeren Version mit Lampen, Blinkern und anderen «Annehmlichkeiten» im Straßenverkehr gefahren werden.

Irrtümer, Fehler und Zwischenverkauf vorbehalten.

Weitere, detaillierte Bilder von diesem Crosslé 9S Sports, finden Sie auf unserer Homepage www.lutziger-classiccars.com


Lutziger Classic Cars
Industriestrasse 48
8962Bergdietikon
Switzerland

Phone 
+41 56 631 10 00
Fax 
+41 56 631 34 25